بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920522436
نام و نام خانوادگي : عصمت السادات جیحونی
عنوان پایان نامه : تصویرسازی کتاب کودک بر اساس قصص قرآنی با تکنیک دیجیتال سه بعدی
دانشكده : دانشکده هنر
گروه تحصيلي : ارتباط تصويرى
رشته/گرایش تحصيلي : ارتباط تصويري
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : ,
سید اسدالله طبیب زاده
استاد مشاور () : ,
چكيده : هنر قرن بیست ویکم در بر گیرنده مجموعه ای از تمرینات، تجربیات، اطلاعات و پژوهشات می باشد که همگی باعث می گردند که هنر به عنصری فعال، زنده و داینامیک تبدیل شود.هنر قرن بیست و یکم با مجموعه ای از مواد و ابزار گوناگون تولید می شود؛ همانند انواع جدید ترین ابزار الکترونیک و تکنولوژی های پیشرفته دیجیتال می باشد مانند تصویرسازی های دیجیتال گاهاً این ابزار پیشرفته الکترونیک در قالب تکنیک ها و کانسپت های موضوعی به ویژه دینی و مذهبی ترکیب شده که خود خالق ایده ها ی جدید می گردد و سرانجام آن تعامل مؤثر با مخاطب اثر ( کودک) است . رشد تکنولوژی و عدم انکار و اجتناب از آن و بازی های رایانه ای که برخی از آنها توسط نهادهای قدرت وهدفمند ساخته شده اند و کودکان را با کتابخوانی غریب و با بازی های رایانه ای مانوس کرده است. وظیفه طراحان علاوه بر توجه به کانسپت و ایده ، ایجاد جذابیت در کتاب کودکان است که می توان به وسیله ابزارها ومدیوم های جدید و تکنیک های سه بعدی،در قالب موضوعات تربیتی ترغیب به خواندن کتاب و انس و فراگیری قرآن به عنوان منبعی حکمت آموز نمود . علم جدید ، متخصصان را فراتر از حیطه کاری خود و همکاری با حوزه های متخصص دیگر برای دستیابی به اهداف نهایی با تجربه موفق تری فعال کرده و به وسیله بکارگیری از این متد ، می توان این پروژه را با موفقیت بالاتری به نتیجه رساند. کودکان آینده سازان فردایند و بکارگیری داستانهای قرآنی به عنوان منبعی همیشگی و عبرت آموز، راهبردی در جهت اهداف والای آنها خواهد بود . تصویرسازی کودکان کمک به بیان مفاهیم و نوشته با استفاده از تصویر است. تصویرگر به توجه به قسمتی از نوشته خودداری کرده و بیشتر به روشن نمودن نکات پنهانی می‌پردازد. هنگامی که تصویرگر با موضوع مذهبی رو به رو می‌شود، مطالعه در زمینه‌ی آن مذهب و ابعاد مختلف آن اهمیت میابد، بنابراین اثر ایجاد شده علاوه بر مطابقت با اصول و قوانین مذهبی، تاثیرگذاری بیشتری هم خواهد داشت. به واسطه‌ی ارائه‌ی الگو به سرعت و آسانی می‌توان مسائل مذهبی را ملکه‌ی ذهن کودکان کرد و آنان را به عمل ترغیب نمود، مخصوصا اینکه حس تقلید در کودکان بسیار قوی است. الگو در شکل‌گیری جهان بینی، رفتارهای اجتماعی و شخصیت آینده‌ی کودک موثر می‌باشد: کودک باید به اولیای دین به رسول خدا و ائمه (ع) و دیگر پاسداران مذهب علاقه‌مند شود، و امر و نهی شان و راه و روش آنها در طفل اثر گذارد و شیوه‌ی زندگی آنان را سرمشق قرار دهد. دلایل انتخاب ، حضور فیزیکی کودک و دخیل بودن او در ترکیب بندی وتکمیل اثر(کتاب) ، همگام سازی کتاب به عنوان منبع آموزشی به یک بازی آسان و جذاب ، درخشش نبوغ کودکان و افزایش خلاقیت و فضا سازی و چیدمان ، یادگیری داستانهای قرآنی با احکام ناب و آموزنده به شیوه ای جذاب با تکنیک دیجتال سه بعدی در برنامه های فتوشاپ ، ایلاسترتور و تری دی مکس طراحی شده و کاراکترهای داستان به صورت استیکرهای برجسته که توسط کودک بر الگوهایی که در کتاب با اپاسیتی پایین طراحی شده بر جای صحیح چسبانده می شود و به دلیل جنسیت خاص کتاب می تواند استیکرها جا به جا کند و این کار به افزایش خلاقیت و فضا سازی و چیدمان کودک کمک می کند. دخیل کردن کودک در چیدمان ، برای فضا سازی برخی عناصر وکاراکتر ها بر اساس الگوی رفتاری مناسب و تمرکز حواس وتقویت هوش و تعاملی مثبت بین کتاب و کودک در ملکه شدن داستان بر نیمکره های مغز کودک می تواند موثر و سازنده باشد. و همچنین نحوه باز شدن کتاب به شکل گل بر اساس عنوان ، که گلستان شدن آتش بر حضرت ابراهیم است امید است که برای کودک جذاب باشد ، طراحی شده است که ان شاءالله تاثیرگذار و موثر واقع شود . کلمات کلیدی: تصویرسازی - کتاب کودک - داستانهای قرآنی – نکنیک – سه بعدی _ دیجیتالی
كلمات كليدي : تصویرسازی - کتاب کودک - داستانهای قرآنی – نکنیک – سه بعدی _ دیجیتالی
تاريخ دفاع : 1394-07-11