بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 950237558
نام و نام خانوادگي : سارا باغانی
عنوان پایان نامه : تبلیغات گرافیک در شبکه های اجتماعی
دانشكده : دانشکده هنر
گروه تحصيلي : ارتباط تصويرى
رشته/گرایش تحصيلي : ارتباط تصويري
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : ,
علی‌اصغر ایمانزاده چرندابي
استاد مشاور (عضو هیات علمی مرکز) : سیداسداله طبیب زاده ,
چكيده : دنیای ارتباطات‌، شبکه‌ها و سایت‌های اجتماعی را می‌توان از بستری مفید در تولید وبه اشتراک‌گذاری عقاید و عامل مهمی در رشد فردی و اجتماعی دانست. شبکه‌های اجتماعی با فراهم آوردن امکان ارتباط بین سرمایه‌های فردی به تشکیل سرمایه اجتماعی کمک می‌کنند. اینترنت نوع جدیدی از ارتباطات اجتماعی را به وجود آورده است که می‌تواند جهان جدیدی به موازات جهان واقعی به وجود آورد. این رسانه‌ها مخاطبان وسیع و متکثری دارند که می‌توانند به معنای واقعی مفهوم تازه‌ای از زمان ومکان را در اختیار ایشان قراردهند. به مدد این شبکه‌ها فواصل زمانی و مکانی عملاً از میان برداشته می‌شوند و انتقال اطلاعات، داده‌ها و سرمایه‌ها با سرعتی باورنکردنی و در سطحی وسیع صورت می‌گیرد .به کمک این شبکه‌های مجازی ضمن اینکه مفهوم جدیدی در مقابل شبکه‌های اجتماعی حقیقی شکل می‌گیرد امکان ارتباط همزمان میان افراد در نقاط مختلف دنیا به شکلی نوتر به‌وجود می‌‌آید. امروزه میلیون‌ها نفر در گروه‌های سنی و شغلی مختلف عضو صدها شبکه‌ اجتماعی موجود در فضای مجازی هستند و بخش مهمی از فعالیت روزانه‌شان در این سایت‌ها سپری می‌شود. لذا در این میان شرکت ها و سازمان های زیادی نیازمبرم به معرفی خدمات و محصولات خود وهمچنین نام تجاری و برند خود جهت دیده شدن ، فروش، و یا ارائه خدمات بیشتر پیدا می‌کنند. در این جا نقش طراحان گرافیک به عنوان مبلغ و معرف این سازمان‌ها بسیار پررنگ احساس می شود. و همچنین شناخت روش و شیوه‌ی تبلیغات و ابزار تبلیغاتی و بهره‌مندی از امکانات این سایت‌ها در جهت اهداف تبلیغاتی خود برای طراح گرافیک که قصد تبلیغات در این زمینه را دارد بسیار مهم و الزامی می‌گردد. یک سایت و شبکه اجتماعی یک ساختار اجتماعی است که از گروه‌های مختلف فردی یا سازمانی تشکیل شده است این سایت‌ها و شبکه‌های فرامرزی امروزه به شدت مورد توجه کاربران قرارگرفته‌اند وهرروز بر میزان کارایی آن‌ها و همین‌طور علاقمندی هوادارانشان افزوده می‌شود. شاید مهمترین دلیل موفقیت این شبکه‌ها را باید در برخورداری آن‌ها از رنگ و بوی اجتماعی جستجو کنیم این عامل مهم باعث شده تا کاربران ضمن حضور در محیط آن‌ها نا خودآگاه شکل جدیدی از تعاملات اجتماعی را تجربه کنند که در شرایط عادی در بسیاری از جوامع بصورت عملی ممکن نباشد.
كلمات كليدي : گرافیک، تبلیغات، شبکه های اجتماعی
تاريخ دفاع : 1397-06-21