بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940176486
نام و نام خانوادگي : بهاره بهمنیه
عنوان پایان نامه : جایگاه گرافیک متحرک در صنعت مد و فشن
دانشكده : دانشکده هنر
گروه تحصيلي : ارتباط تصويرى
رشته/گرایش تحصيلي : ارتباط تصويري
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : سالومه سروری ,
مهدي نوراني
استاد مشاور (عضو هیات علمی مرکز) : پرناز گودرزپروری ,
مهدی نورانی
چكيده : در این پژوهش، جایگاه موشن‌گرافیک به‌عنوان رسانه‌ای پویا و متحرک در صنعت مد و فشن مورد بررسی قرار می‌گیرد. دسترسی به اینترنت و فضاهای مجازی و هم‌چنین نقش گرافیک متحرک در نحوه‌ی برقراری ارتباط با مخاطب، فرصتی پیش روی طراحان تبلیغاتی قرار داده است تا با استفاده از موشن‌گرافیک و تکنیک‌های مشابه بتوانند در مدت کم، بهترین تبلیغ را برای جذب مخاطب و فروش طراحی و اجرا کنند. امروزه استفاده از موشن‌گرافیک در استراتژی و کمپین‌های تبلیغاتی در اغلب کارها و صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از این کارها صنعت قدرتمند و جهانیِ مد، فشن و پوشاک است. موشن‌گرافیک علاوه بر جذابیت‌های بصری، قابلیت سرعت‌بخشیدن به انتقال بیشتر و بهتر پیام و تبلیغات را به مخاطب امروزی دارد. پژوهش حاضر بر اساس هدف، نظری ـ کاربردی؛ از نظر ماهیت و روش، توصیفی ـ تحلیلی بوده و شیوه‌ی جمع‌آوری داده‌ها نیز به صورت کتابخانه‌ای ـ آرشیوی است. مسأله‌ای که این پژوهش در پی پاسخی بر آن است این می‌باشد که موشن‌گرافیک با توجه به قابلیت‌هایی که دارد، چگونه می‌تواند چشم‌انداز جدیدی پیش روی طراحان قرار دهد؟ یافته‌های پژوهش حاکی از آن است که موشن‌گرافیک با ایجاد فضای تصویری متحرک و با توجه به جذابیتی که برای تمام اقشار جامعه دارد می‌تواند در صنعت تبلیغات مد و فشن برای ارتباط با مخاطب برند به‌کار گرفته شود. بررسی این موضوع، می‌تواند برای طراحی جدید و امروزی‌تر تبلیغات در صنعت مد و فشن و با استفاده از تکنیک گرافیک متحرک در کشورمان ایران الهام‌بخش باشد و زمینه‌ای برای ایجاد انگیزه و خلاقیت بیشتر برای طراحان گرافیک و کارآفرینان این صنعت ایجاد کند.کلمات کلیدی: موشن‌گرافیک ـ تبلیغات ـ مد و فشن
كلمات كليدي : موشن‌گرافیک ـ تبلیغات ـ مد و فشن
تاريخ دفاع : 1397-11-09