بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : الهام
نام و نام خانوادگي : نقیان
عنوان پایان نامه : برندینگ مکان با هدف ایجاد هویت سازمانی با رویکرد طراحی ارتباط تصویری
دانشكده : دانشکده هنر
گروه تحصيلي : ارتباط تصويرى
رشته/گرایش تحصيلي : ارتباط تصويري
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) : محمدهادی دانش ,
استاد مشاور (عضو هیات علمی مرکز) : مینا جلیلی غیاثوند ,
چكيده : فضاسازي با ساختار هويت سازماني و ارتباط فضاهاي تصويري، تغيير فرم ها و تغيير تناسب ها تاثيري در مفهوم تصوير آن در مخاطب دارد و ادراکی را در ذهن مخاطب به وجود می آورد که باعث ماندگاری می شود و این ماندگاری تعبیریست به زبان ساده در برندسازی یک مکان. در دنيايي كه مكان ها، شهرها و موقعيت هاي توريستي و گردشگري براي جذب سرمايه از بخش هاي دولتي و خصوصي با يكديگر رقابت مي كنند، برندسازي مكان يك عامل حياتي است. امروزه شناخت و شكل گيري تصوير مناسب در ذهن مخاطبان به واسطه برند سازي سازمان يافته براي شهرها و موقعيت هاي گردشگري، داراي تاثيرات غير قابل انكاري در اقتصاد، بازاريابي و آينده آن شهر مي باشد بنابراين توسعه يك برند موفق براي يك مكان خاص همواره پيچيده تر از برندسازي يك محصول و يا خدمت مي باشد.گروه هاي هدف در اينجا وسيع تر بوده و براي موفقيت علاوه بر بررسي روندهاي اجتماعي و اقتصادي بايد به ابعاد تصويري و المان هاي طراحي و هويت سازي يكپارچه مكان نيز توجه و تاكيد خاصي شود.همچنين ضرورت اين موضوع از ساير ابعاد مورد توجه بوده و علاوه بر اينكه توسعه برند يك مكان در جذب سرمايه گذاري داخلي تاثير دارد، شهرت، برند و تصوير آن در ذهن مخاطب، يك معيار تصميم گيري ست كه باعث جذب توريست و ساير ذينفعان نيز مي شود و به لحاظ اقتصادي نقش بسزايي دارد. حال به اينجا ميرسيم كه چه مكان هايي در تهران هستند كه هويت گردشگري و سرگرمي دارند، در اينجا به چند نمونه اشاره ميكنيم. برج ميلاد كه فضاهاي مختلف گردشگري مانند سالن هاي سينما ، كنسرت ، رستوران و كافه دارد و گردشگران در طبقات فوقاني برج مي توانند ارتفاع را تجريه كنند. در گوشه و كنار شهرشاهد پارك ها و فضاهاي سبز زيادي هستيم كه مكان هاييست براي تفريح خانواده ها. همچنين مركز هاي تجاري متعددي وجود دارد كه در طبقه اي مجزا مكاني براي تجمع كافه ها و رستوران ها در آن فراهم شده است . مجموعه هاي ورزشي كه گاها همراه است با امكانات تفريحي و سرگرمي براي جوانان و مكان هاي كوچك و بزرگ ديگري كه امكاناتي را براي اقشار مختلف جامعه فراهم كرده است . در ميان همه اين ها در اين تحقيق يكي از همين مكان ها به عنوان مدل بررسي مي گردد و از حيث اضافه كردن المان هاي بصري مورد توجه قرار ميگيرد. اين مكان خاص بام لند نام دارد كه درياچه چيتگر در كنار آن قرار دارد و در تمام اوقات افراد زيادي گردشگر دارد. در بخش اجراي پروژه كار عملي سعي شده المان هاي بصري در خور آن مكان طراحي و اضافه شود و يك هويت سازماني منسجم را بوجود آورد و آن مكان را در ذهن مخاطب جاودانه سازد و تبديل به برندي از مكان گردشگري شود.
كلمات كليدي : برندسازی برند برندسازی مقصد بازاریابی مکان و مقصد برندسازی مکان ترویج مکان / پیشبرد مکان هویت برند در مقصد های توریستی ارزش ویژه برند
تاريخ دفاع : 1397-11-09